5/5 - (1 vote)

Branża hazardu online jest niezwykle dynamiczna, a co za tym idzie — bardzo konkurencyjna. To sprawia, że wszystkie serwisy hazardowe na rynku, takie jak na przykład Spin City kasyno, muszą szukać różnych sposobów na to, aby w unikalny sposób zaangażować i utrzymać klientów, wyróżniając się na tle konkurencji. Kluczowym narzędziem w tym zakresie jest dziś e-mail marketing, który jest powszechnie stosowany w wielu branżach, w tym również w branży iGaming.

Niemniej jednak, w odróżnieniu od innych branż, w branży hazardu przez internet opanowania e-mail marketingu do perfekcji ma o wiele większe znaczenie, bo w tej niszy jest to coś więcej, niż tylko zwykła strategia marketingowa. Może to być bowiem niezwykle istotne narzędzie, bo przy odpowiednim podejściu, może szybko przeistoczyć się ze zwykłej metody komunikacji z odbiorcami w potężne medium, które pozwoli przyciągać, informować i zatrzymywać klientów. Aby jednak wycisnąć maksymalny potencjał z e-mail marketingu w branży iGaming, niezbędne jest stosowanie odpowiednich praktyk i technik.

Zrozumienie odbiorców

Bez względu na branżę, każda kampania e-mail marketingu zawsze musi zaczynać się tak samo — od dogłębnego zrozumienia docelowej grupy odbiorców. W branży iGaming ma to szczególnie istotne znacznie, bo do kasyn zaglądają osoby o przeróżnych zainteresowaniach i preferencjach hazardowych, którzy mają różne doświadczenie i staż. Przez to każda z tych osób będzie miała nieco inne oczekiwania, więc nie do każdej z nich trafią te same treści marketingowe.

Dlatego tworzenie ogólnych treści marketingowych w zakresie e-mail marketingu nie jest tak bardzo efektywne, bo zapewnia słaby współczynnik konwersji. Efektywną strategią pod tym względem jest segmentacja użytkowników za pomocą sztucznej inteligencji i dostosowywanie kampanii do każdej z powstałych grup docelowych. Do przykładowych segmentów, na które można podzielić graczy, należą:

  • nowi użytkownicy — gracze, którzy dopiero założyli konto i wpłacili pierwszy depozyt;

  • high rollerzy — gracze, którzy wydają w kasynie zdecydowanie więcej niż przeciętny użytkownik;

  • gracze nieaktywni — gracze, którzy ani nie zalogowali się do kasyna, ani nie wpłacili depozytu od dłuższego czasu;

  • regularni gracze — gracze, którzy grają regularnie, ale nie koniecznie wydają dużo pieniędzy;

  • gracze „okresowi” — gracze, którzy grają w kasynie w określonych momentach roku lub podczas określonych wydarzeń.

Takie dostosowanie e-mail marketingu pod konkretne segmenty ma wiele zalet. Przede wszystkim w dużym stopniu zwiększa szansę na to, że gracz skorzysta z danej oferty, a to zwiększy konwersję. Ponadto dopasowane treści sprawią, że gracz poczuje się doceniony i wyróżniony, co przełoży się na większe zaufanie do marki.

Atrakcyjne, spersonalizowane treści

E-mail marketing w branży hazardu online musi być niezwykle atrakcyjny pod kątem treści. Zawsze musi w pewnym stopniu odnosić się od emocji i adrenaliny, jakie towarzyszą grze na pieniądze. W mailach należy więc korzystać z angażujących, zaskakujących, przyciągających uwagę treści. Muszą one być atrakcyjne wizualnie, żywe i kolorowe. Muszą przede wszystkim zachęcać odbiorcę do podjęcia działania. Bez względu na to, czy jest to ekskluzywny bonus, czy też informacja o nowościach lub wskazówki, treści zawsze powinno zapewniać odbiorcom unikalne doświadczenia, czyli efekt WOW.

Ponadto treści w zakresie e-mail marketingu powinny być odpowiednio spersonalizowane. Kwestia ta nie sprowadza się jednak wyłącznie do tego, aby w nagłówkach wiadomości e-mail znajdowało się imię odbiorcy. Wiadomości powinno być też dostosowane pod kątem zachowań danego użytkownika, jego preferencji i interakcji z platformą. W tym celu można wykorzystać wyżej wspomnianą segmentację użytkowników. Dzięki temu na przykład gracz, który uwielbia sloty i ceni sobie darmowe spiny, będzie otrzymywał głównie wiadomości marketingowe właśnie na ten temat. Wdrożenie spersonalizowanych treści marketingowych może przełożyć się na większe zaangażowanie ze strony użytkownika, bo maile będą bardziej trafne i angażujące.

Częstotliwość wysyłania maili

Chyba nikt nie lubi być co drugi dzień bombardowany mailami promocyjnymi. Takie działanie ma efekt odwrotny do zamierzonego — zniechęca, a nie zachęca. Częstotliwość wysyłania maili w ramach e-mail marketingu ma zatem bardzo istotne znaczenia, bo znalezienie właściwej równowagi jest tutaj kluczowe, jeśli chodzi o powodzenie kampanii.

Należy więc unikać zbyt dużej częstotliwości i rozsądnie rozkładać wiadomości w czasie. Nie warto codziennie wysyłać wiadomość do klientów, bo to może sprawić, że zrezygnują oni z subskrypcji. Z drugiej strony nie można tego też robić zbyt rzadko, bo tym samym można stracić okazję na zachęcenie odbiorcy. Trzeba więc przeanalizować zaangażowaniu użytkowników w odbieranie maili promocyjnych i na podstawie tej analizy dostosować interwał czasowy.

Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych

Jako że dziś duża część maili jest odbierana za pośrednictwem smartfonów lub tabletów w aplikacji mobilnej poczty, bardzo istotne jest to, aby treści marketingowe były odpowiednio zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych.

Zanim więc maile zostaną rozesłane do klientów, należy się upewnić, że są one responsywne i wyświetlają się taki sam sposób zarówno na komputerach, jak i na telefonach. Co więcej, wszystkie odnośniki w mailu również powinny prowadzić do zoptymalizowanych stron. Taka optymalizacja poprawia przede wszystkim komfort użytkowania. Może być też kluczem do zwiększenia konwersji, zwłaszcza wtedy, gdy większość użytkowników to użytkownicy mobilni.